onsdag 2. mars 2011

Kjøkken og spisestue

Viser noen bilder av kjøkkenet mitt (som skal byttes ut ASAP når vi har nok $ til det!) og spisestua mi :)

Er ikke noe fornøyd egentlig med hverken materialbruk eller farger på mitt nåværende kjøkken, men får det da til å funke på et vis :-P Her er noen bilder:

Lite stilleben i kroken med friske farger. Skålene er fylt med valnøtter som er yndlingsnøtten min ;) Blomsterpotten fikk jeg av søsteren min :) Takk for den søs ;) Brettet og skålene er fra Søstrene Grene

Kobe-knivene vi fikk i bryllupsgaver står pent på rekke og rad! Verdens beste kniver uten tvil!


Søt brødboks med overraskende god plass!

Kaffemaskinen er flittig brukt av min mann (Ikke meg, liker ikke kaffe-blæh!) Den rare røde dingsen ved siden av er en beholder for kartongvin faktisk! Man tar vinposen utav kartongen og putter den inn i den dingsen istedetfor- muy dekorativt! Ville egentlig ha en annen farge, men det blei så mye pes med å bytte den :-P Men den er jo ikke så værst- Ferarri-rødt ;-)

Bjørkekjøkken.... Grøss. Nedtelling til oppussing!

Veggord på langveggen :-)
"I can resist everything except temptation. -Oscar Wilde"

Så til spisestuen!:) Den kjøpte vi brukt på finn.no for 1500,- når vi var nygifte (og blakke) ;) Så malte jeg den, og jeg er egentlig veldig fornøyd med den :-) Her er noen bilder:

Hvite og rosa roser gjør seg på spisebordet.

Vi har hatt mye morro rundt dette bordet :)

Søt lykt jeg kjøpte på Indiska som gjør seg i vinduet


Byttet knottene på skuffene på skjenken. Nå er det søte glassknotter der :) Bildet av mine kjære far og bestemor som gikk bort altfor tidlig får prydplass der sammen med de flotte krystall-stakene mine. Så passer de på oss <3

Pappa <3 Besta <3



Da har dere fått sett litt mer av hjemmet mitt :-)

Yours truly

Gunn Britt

6 kommentarer:

  1. kjempefint GunnBritt! Og den blomserpotta passet suuupert inn der! Btw. Har du funne bildet mitt som Laila malte til meg? :)

    Ha en fine dag!

    Klem fra søs

    Ps! Ferrarirødt er kjempefint imo. :) Og jeg burde vel kanskje kjøpe en sånn også, siden D kjøper 2 kartonger hver gang han kommer hit :D

    SvarSlett
  2. Gratulerer som vinner hos Einy:)
    Jeg har omtrent samme kjøkkenet som du og drømmer om nytt...hos meg er helglans hvitt som står øverst på ønskelisten.
    Den vinbeholderen er knallfin:))
    Spisestumøblene var jo knallfine, skjenken også:)
    Ha en fin kveld, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Dere har det så koselig Gunn Britt!
    Jeg synes kjøkkenet er koselig jeg...selv om jeg kan forstå at du ønsker en annen farge. Er det hvitt du ønsker deg, eller?

    Spisesuen deres er kjempe fin. Og den skjenken er helt fantastisk!! Akkurat sånn som jeg ønsker meg :).

    Du vant på give awayen min du gitt!
    Gå inn på bloggen min å se :)
    Nå har en av mine følgere tatt turen innom deg til og med (Havfruen). Sjekk ut hennes blogg, jeg tror du vil like den :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Hei:-)

    Kjøkkenet er jo helt okay, men vil jo helst ha et hvitt et :-P Enten høyglans hvitt eller offwhite profilerte dører (Feks Lidingø fra IKEA :) ) Veldig moro med flere somvil lese innleggene mine, så du er hjertelig velkommen Havfruen! :-) Morro at dere synes at jeg har det fint hjemme da, gjør så godt jeg kan med det jeg har :-P

    SvarSlett
  5. 5 uker?? Grattis:)))) Dæggern vi er flinke!!!! Håper du har registrert deg på slutta.no...det motiverer veldig. Du får opp tallenes tale hever dag!!!!
    Hold on, be strong, hehe:)

    SvarSlett
  6. Heisann.
    Det er noe til deg inne hos meg :)
    I det nest siste innlegget...

    Klem

    SvarSlett