søndag 7. november 2010

Ikea, kompromisser og andre tanker....

Jeg vet at for mange interiørbloggere der ute så er Ikea det samme som å banne i kirka, meeen jeg er litt uenig! Jeg mener at Ikea har pene og praktike løsninger. Ihvertfall i forhold til oppbevaringsløsninger så er Ikea i mitt syn overlegne! Siden jeg egentlig ikke har en ensidig romantisk stil så har jeg sett meg ut endel møbler jeg kunne tenkt meg fra Ikea. Min største irritasjon akkurat nå er medieoppbevaringen vår slik den er nå. Nå står TV, DVDspiller og minianlegget vårt oppå en veldig pen hvitmalt skjenk. Og det passer ikke for å være helt ærlig :P Slik ser det ut idag:
  
Og denne løsningen kunne vi godt tenkt oss fra Ikea, minus overskapet da tvn skal vegghenges:


Ja, den er minimalistisk men den er samtidig så veldig praktisk, og jeg gleder meg til å få gjemt bort stygge dekodere, dvdspillere og minianlegg! Syns også det er kult å mikse moderne møbler med gamle, og vi vurderer også å kjøpe dette stuebordet:
Sammen med dette:




Så de kan danne omtrent dette, bare med det avlange bordet under det hvite og bare med to bord:




Hva tenker dere om Ikea produkter? Er det virkelig så ille? Altså, noen hjem er det som om man går inn i en Ikeakatalog, så det kan helt klart overdrives!

En annen ting som har fått meg inn på dette med å minimalisere litt mer, er min mann. Vi to har helt forskjellig stil og han skulle vel helst hatt et hjem bestående av rustfritt stål, glass og sort skinn... *grøss* :P Men jeg har fått fritt spillerom og har trivdes med det frem til nå. Nå har han overhodet ingen interesse i huset vårt eller hvordan det ser ut her, han gir nesten f. i hva jeg gjør med huset.... Og det er ingen god følelse når man deler et hus og et liv sammen. Så jeg prøver nå å få han interessert igjen ved at han også kan få bestemme noe i huset. Kanskje det kan føre til at han gidder å bry seg litt igjen? Er det noen andre i blogglandia som føler det slik?

Yours truly

-Gunn

4 kommentarer:

  1. Mine tanker om innredning er at jeg bryr meg ikke om hvor ting kommer fra, så lenge de som bor der trives og har det bra :) Noen liker å pusle med slike ting som du gjør, med omtrekking og sånt, mens jeg nok ikke helt hadde giddi det :) Men det er bra vi er forskjellige! :)

    Og zomg! Jeg har tenkt å kjøpe lignende stuebord! Fra IKEA haha, 2 sorte, ett mindre enn det andre så de kan "slåes sammen" om man ønsker. Heter Klubbo? fra Ikea, tror jeg. Men jeg har lyst på det i sort :)

    Kleeeem fra søs <3

    SvarSlett
  2. Enig med du søs!:) Har vel finni ut at jeg ikke kan innrede huset mitt som et småbruk i inste Sogn, selvom jeg syns det er kult:P Men det passer ikke helt her :P De Klubbo-bordene er kjempekule! Syns de er fine og pjaktisk:) Ja, syns det er morro å ha småprosjekter her og der :) Vurderer å kjøpe meg symaskin faktisk :P Kjenner jeg gleder meg mer og mer til jul nå <3 Når skal dere hjem?

    Kleeem <3

    SvarSlett
  3. Vet ikke helt når vi drar hjemover. Kommer flyvande mest sansynligvis helga før jul, med pus. Så tilvenning av ho, og så heim på ferie. Minner meg om at jeg må sjekke flybilletta. Sukk.. :) Håper flyet går dinna gangen! :)

    SvarSlett
  4. Vi reiser hjem den 22.12! Jeg blir til litt etter nyttår for å få mest mulig tid med pappa<3 og Martin reiser 3. Juledag med fly. Gleder meg <3

    SvarSlett